Coalitieakkoord Gorinchem. Verbindend, levendig, zorgzaam

16 mei 2014

Coalitieakkoord Gorinchem. Verbindend, levendig, zorgzaam

Vandaag, 16 mei 2014, is in Gorinchem door de fractievoorzitters van de SP, de VVD, CU/SGP, D66 en GL een handtekening gezet onder het coalitieakkoord 2014-2018 met bovenstaande titel. Nadat na de verkiezingen van 19 maart jl. op verzoek van de PvdA een informatieronde plaats vond waaruit de informateur de conclusie trok dat eerstgenoemde partijen naar zijn mening verder met elkaar zouden moeten gaan praten over een mogelijk coalitieakkoord hebben ze dat gedaan. Het gevolg van deze gesprekken is uiteindelijk een coalitieakkoord geworden waar deze week unaniem voor is gestemd tijdens de Algemene Leden Vergadering van onze partij.

Het bestuur, de fractie en de aanwezige leden zijn dan ook trots op dit akkoord, en we zijn trots op onze onderhandelaars dat zij dit akkoord hebben kunnen realiseren.

Het directe personele gevolg is dat onze fractievoorzitter

Eva Dansen namens de SP wethouder wordt in het college van Burgemeester en Wethouders.

Nanine van Dalen volgt haar op als fractievoorzitter.

Eyup Gungor blijft gemeenteraadslid en

Karl Lutterkort wordt het nieuwe (3e) gemeenteraadslid namens de SP.

Het is de bedoeling dat het nieuwe college van B&W officieel benoemd wordt op 22 mei a.s. Ook Karl zal dan benoemd worden als gemeenteraadslid namens de SP.

Hier de link naar de gemeentelijke informatiepagina over dit akkoord.

Hier de link naar het coalitieakkoord.