Bijen zijn belangrijk (2)

18 februari 2014

Bijen zijn belangrijk (2)

Eerder kon u op deze site een berichtje lezen onder deze zelfde titel, over vragen die de SP gesteld heeft over bijen in de stad. Klik
hier

Het college heeft daarop inmiddels antwoord gegeven, we denken dat het goed is u die antwoorden door te geven, u vindt ze hier.

De aandachtige lezer zal, bij vergelijking met het in de eerste alinea aangehaalde bericht, het opvallen, dat er een niet onbelangrijk verschil in de weergave van de vragen is. Het stuk over de aanpak van het bijen houden in Nijmegen is er uit verdwenen. De vraag of het college bereid zou zijn een dergelijke aanpak ook in Gorinchem te steunen bleef dus onbeantwoord.

e vragenstellers (Eva Dansen en Cees Van der Roest) vonden dat heel onbevredigend en stuurden een e mailbericht hierover naar de verantwoordelijke wethouder.

Die antwoordde: “Zoals uit onze beantwoording moge blijken staan wij open voor alle initiatieven ter versterking c.q. verbetering van de bijenstand. Het antwoord is dus ja. Groeten, Arjen Rijsdijk."

Dit is natuurlijk een mooi antwoord, het college is het met de SP eens. Dit wat voor ons natuurlijk reden om meteen actie te ondernemen. Inmiddels hebben wij contact gelegd met de directeur van Avelingen (onze lokale sociale werkplaats) om dit idee voor Gorinchem verder uit te werken. Wellicht dat er ook in de regio belangstelling voor het idee bestaat.