Eneco

24 augustus 2017

SP: verpats Eneco niet!

Net als in 2008 speelt de discussie over verkoop van publieke energieaandelen weer eens op. Verschillende gemeenten willen liever snel geld dan het publiek belang in publieke handen te houden. Het zal u weinig verrassen dat de SP hier geen voorstander van is, in tegendeel! De aandelen geven een vaste inkomstenbron voor de gemeente en het is belangrijk dit belang in publieke handen te houden.

8 juli 2017

Weet u nog 9 jaar geleden?

Vandaag 8 juli is het exact 9 jaar geleden dat er een belangrijk besluit werd genomen door het toenmalige college van B&W (bestaand uit PvdA, VVD, Cu/SGP en Stadsbelang/Leefbaar Gorinchem). Door de toenmalige oppositiepartij SP werd in een motie verzocht om te discussieren over de mogelijke verkoop van onze aandelen Eneco. Door de toenmalig verantwoordelijke wethouder Akkerman werd aangegeven dat verkoop van onze 0,7 % niet aan de orde was. het uitgekeerde dividend was voldoende en we wilden invloed blijven houden op een belangrijke energieleverancier. De volledige gemeenteraad was zeer blij met dit standpunt, de SP voorop.