De "samen met de stad" mentaliteit van de coalitie

22 juni 2019

De "samen met de stad" mentaliteit van de coalitie

Afgelopen donderdag is er gestemd over een initiatief van het Goed en Avres om een kringloop op te richten. Er ontstaat echter een zeer oneerlijke concurrentie tegenover al bestaande kringlopen in en rondom Gorinchem door dit initiatief. Deze al bestaande kringlopen verzorgen zelf al jarenlang werkplekken voor mensen met een beperking. De al bestaande kringlopen met hun werkplekken voor mensen met een beperking dreigen op te houden met bestaan door het initiatief van het Goed en Avres. De bestaande kringlopen besloten daarom om voor een derde keer in protest te komen. Dit hebben zij gedaan door tijdens de raadsvergadering van afgelopen donderdag een protestactie te houden. Hierbij liepen de emoties van de vrijwilligers van de al bestaande kringlopen vanzelfsprekend hoog op. Hun harde werk voor mensen met een beperking wordt immers klakkeloos weggeconcurreerd.

Het is voor ons als SP Gorinchem dan ook niet te begrijpen dat de coalitie die als onofficieel motto "samen met de stad" heeft zo slecht naar eigen stad luistert! De coalitie heeft namelijk tot onze grote verbazing niet naar de stad en haar al bestaande kringlopen geluisterd en is akkoord gegaan met het initiatief van het Goed en Avres.