Weekbrief van de fractieassistent

15 mei 2011

Weekbrief van de fractieassistent

Deze week kwam de raad na een korte pauze weer in actie. Dinsdag hadden we weer raadsbijeenkomst.
Voor de raadsbijeenkomst is er altijd het burger inloop uurtje. Dit wordt door de gemeente georganiseerd om de inwoners van Gorinchem de gelegenheid te geven om de raadsleden te spreken over zaken die men onder de aandacht van de raad te brengen. Helaas is dit heel vaak een uurtje voor de raadsleden om net een kopje koffie bij te babbelen voor de bijeenkomst.

Ik roep hierbij de Gorinchemse bevolking op om hiervan gebruik te maken. We staan er voor u. De koffie staat klaar en er word naar u geluisterd. Wat uw mening of probleem ook is. Nooit geschoten is altijd mis. Op de raadsbijeenkomst kunt u als burger ook de raad toespreken. Mits het onderwerp waarover u wilt spreken op de raadsagenda staat. Dit is uw burgerrecht. Maak er gebruik van.

Op de raadsbijeenkomst kregen we een presentatie van de verbreding van de A27. Hierbij werd zogenaamde C+ variant aangeprezen als optie namens Gorinchem. Dit houd in dat er een per kant 2x2 rijbanen komen. Dit zelfde principe is bij de A2 in Den Bosch ook toegepast. Dit zijn dus 2 banen voor doorgaand verkeer in het midden en 2 banen voor de afslagen. Ook werden er 2 varianten voor een extra verbinding tussen de A15 en A27 aan de noordgrens van Gorinchem besproken. Alleen zie ik daar persoonlijk het nut niet van. En vind ik het behoorlijk prijzig. De verbreding gaat tenslotte al genoeg kosten.

Verder stond op de agenda: het rioleringsplan 2011-2015, de afvalstoffen verordening, en de beleidsnotitie Brede scholen.
Eerst stond een noodplan voor een financiële injectie voor de Nieuwe Doelen ook op de agenda.
Maar dit gaan we, zoals het hoort, volgende maand in de begroting en bezuiniging ronde bespreken.

Zo nu bent u weer op politiek vlak weer bij gepraat.

Fijne week gewenst

Gerhard Goené