Meer ruimte voor verenigingen!

2 juli 2023

Meer ruimte voor verenigingen!

Foto: SP Gorinchem

Samen voor een goed en gezond verenigingsleven in Gorinchem, daar staan wij als SP voor!

Afgelopen donderdag werd er tijdens de raadsvergadering gesproken over de alcoholwet en het verenigingsleven (bijvoorbeeld buurthuizen en speeltuinverenigingen) in Gorinchem. Ons raadslid Ariën van Houwelingen pleitte voor meer toegestane bijeenkomsten/activiteiten die buiten de gebruikelijke activiteiten van verenigingen vallen en met succes! Hierdoor krijgen verenigingen meer bewegingsruimte. Ook vroeg Ariën om mogelijkheden voor verenigingen om hun bijeenkomsten en activiteiten onder de aandacht te brengen via de media. Hoewel dat eerder niet mogelijk leek wordt dit door het amendement van de SP wel mogelijk!

De verordening en de amendementen zijn via deze link onder “7f verordening alcoholwet gemeente Gorinchem en paracommercie” terug te kijken en te vinden: Agenda Gorinchem - Raadsvergadering Raadsvergadering donderdag 29 juni 2023 19:30 - 23:00 - iBabs RIS (bestuurlijkeinformatie.nl)