Het voorzieningsniveau in de Lingewijk

26 februari 2023

Het voorzieningsniveau in de Lingewijk

Foto: SP Gorinchem

In De Stad Gorinchem van 14 februari* wordt gesproken over de vorderingen van het woningbouw project bij Lingeoever en de gevolgen daarvan op de Lingewijk. Er wordt bijvoorbeeld gesproken over de Nettorama, oftewel de buurtsuper, die volgens dat artikel in de stad Gorinchem een nieuwe plek krijgt in het nieuwe woongebied. De SP vind het ontzettend belangrijk dat er per wijk in Gorinchem een goed voorzieningsniveau is. Door de komst van de nieuwe wijk is er een risico dat voorzieningen uit de Lingewijk verplaatsen naar de nieuwe wijk, waardoor het voorzieningsniveau en dus de leefbaarheid in de Lingewijk daalt. Huidig fractievoorzitter Aron Foppen stelde daarom afgelopen donderdag een drietal vragen aan het college van burgemeester en wethouders over het bestaan van een buurtsuper en het voorzieningsniveau in de Lingewijk. Hij stelde de volgende drie vragen:

1. Klopt het dat de buurtsuper verdwijnt uit de Lingewijk en verplaatst naar de nieuwbouw wijk aan de Lingeoever?
  2. Verdwijnt daarmee dan de buurtsuper uit de Lingewijk of komt er een andere winkel voor in de plaats?
  3. Gaat het college zichzelf inspannen zodat er geen voorzieningen verdwijnen uit de Lingewijk? Zo ja, op welke manier gaat het college zichzelf inspannen? Zo nee, waarom niet?

Het antwoord van het college van burgemeester en wethouders is terug te kijken in de livestream van de gemeenteraad van Gorinchem bij agendapunt zeven (vragenuurtje raadsleden, informatie vanuit het college). De livestream is via deze link te bekijken: https://gemeentegorinchem.connectedviews.nl/SitePlayer/gemeente_gorinche...

*Bron: https://www.destadgorinchem.nl/lokaal/verkeer-en-vervoer/900964/parkeerd...