Onze kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022

20 december 2021

Onze kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022

Foto: Aron Foppen

Met gepaste trots presenteren wij u onze kandidatenlijst voor 2022. Op onze lijst is er gekozen voor veel ervaring, maar waarbij er toch een goede mix van jonge SP´ers en oudere SP´ers is gewaarborgd. De lijst is goedgekeurd door de leden van onze afdeling.

Zo start onze lijst met onze huidige fractievoorzitter en voormalig wethouder Eva Dansen gevolgd door Ariën van Houwelingen voormalig raadslid en momenteel fractie assistent. Hierna volgt onze nummer drie en huidig raadslid Dieuwertje Stevens. De nummer vier op onze lijst is ook een politica met veel ervaring Lies van Aelst. De vijfde plaats wordt ingenomen door onze huidige fractie assistent en de jongste SP´er op deze lijst Aron Foppen. Onze penningsmeester Evelien Otto staat op plek zes. Piet van Andel staat op plek zeven. Jan van der Lee staat op plek acht. Loes verheij staat op plek negen en Liesbeth Stevens staat op plek tien.

Kortom, binnen onze lijst is er gekozen voor ervaring waarbij er rekening is gehouden met een mix van jonge SP´ers en oudere SP´ers. Tevens zijn wij trots om te melden dat onze lijsttrekker een vrouw is en dat er binnen de top 5 maar liefst 3 vrouwen te vinden zijn.

De totale SP kandidatenlijst ziet er als volgt uit:

kandidatenlijst 2022-2026 SP Gorinchem

1 - Eva Dansen