5 mei

5 mei 2020

5 mei

Een dag van hoop en vrijheid, 5 mei. Een dag anders dan voorheen. Geen groepen mensen op straat of grootse evenementen. Helaas gaat het vieren van onze vrijheid dit jaar dus een beetje anders. Zo zijn de meeste quarantaine maatregelen nog steeds van kracht. In de afgelopen periode bestaande uit thuiswerken en thuisblijven hebben wij gezien dat vrijheid niet vrijblijvend is.

Vrijheid moet er zijn voor iedereen en in elk land. De vrijheid om te zijn wie je bent, om te leren wat je wilt en om lief te hebben wie je wilt zodat we met elkaar de vrijheid van onszelf en van eenieder beschermen en verdedigen. Vrijheid is ook met elkaar praten en het met elkaar oneens kunnen zijn. Vrijheid is mooi, maar helaas nog niet voor iedereen weg gelegd. Vrijheid is prachtig, maar zou er voor iedereen moeten zijn.

Na 5 lange jaren van onderdrukking was Nederland eindelijk vrij. Nederland werd een rijk land na de wederopbouw van ons land. Dat gebeurde gezamenlijk met alle rangen en standen in de maatschappij. Zo werd Nederland een welvarend land met goede sociale voorzieningen. Bij deze sociale voorzieningen geldt ook dat deze niet vanzelfsprekend zijn. Voor deze verworven vrijheid zullen wij onszelf van SP Gorinchem hard maken en hard blijven maken!

Wij van SP Gorinchem wensen eenieder een fijne Bevrijdingsdag.