Een 'toleranter' en 'socialer' Gorinchem

26 mei 2019

Een 'toleranter' en 'socialer' Gorinchem

Foto: Aron foppen
Als nieuwe fractie is zichtbaarheid natuurlijk erg belangrijk. Deze vanzelfsprekendheid wordt plotseling broodnodig op het moment dat men naar de huidige intolerante staat van Gorinchem kijkt. Er zijn inmiddels DRIE ondertekenaars van de Nashville Verklaring
uitgenodigd in Gorinchem. Een verklaring waarvan alom bekend is dat deze zichzelf zeer discriminerend uitspreekt tegen homoseksuelen en transgenders. Het uitnodigen van sprekers met zulke denkbeelden zou natuurlijk totaal ongewenst moeten zijn in een stad
zoals Gorinchem. Een stad die zichzelf graag wil omschrijven als een 'open' vesting. Gorinchem zou dus vooral een baken van tolerantie moeten zijn, maar niets lijkt minder waar! Wij van SP Gorinchem hebben onszelf dus vandaag uitgesproken op Open Havendag
tegen deze discriminerende ontwikkelingen. Dit hebben wij gedaan door middel van ansichtkaarten uit te delen met daarop de boegbeelden van emancipatie. Onze boodschap van tolerantie en daarmee de ansichtkaarten werden zeer hartelijk in ontvangst genomen door de bezoekers van Open Havendag. Wij van SP Gorinchem maken onszelf nog altijd zorgen over de tolerantie binnen Gorinchem. Wij zullen onszelf dus vanuit de fractie in blijven zetten voor een toleranter en socialer Gorinchem!

Een bezorgde fractie assistent,

Aron Foppen