SP opent meldpunt schimmelwoningen

22 maart 2018

SP opent meldpunt schimmelwoningen

Tijdens de campagne vertelden veel mensen de SP over de erbarmelijke staat van onderhoud van hun huurwoningen. Enkele voorbeelden: schimmel op de kozijnen, schimmel op de vloeren, slecht verfwerk, slechte isolatie, enkel glas en ga zo maar door. Onacceptabel wat de SP betreft!

SP-fractievoorzitter Lies van Aelst: "Bij het 'buurten in de buurt' wat de SP continu doet, ook buiten de verkiezingen om, troffen we veel woningen aan met schimmel of waar het tocht of waar ander onderhoud niet of matig gedaan wordt. Daardoor zitten huurders in een ongezond schimmelhuis, in een huis met een torenhoge energierekening of gewoon in een half huis omdat er geen onderhoud gepleegd wordt."

Dat is dan ook waarom de SP een meldpunt opent voor al deze klachten, want samen sta je sterker tegenover de verhuurder! De SP roept alle huurders (of het nu bij Poort6 is of particulier) op om hun klachten en ervaringen te delen. Zo kunnen we samen zorgen voor beter onderhouden woningen én gezondere woningen!

U kunt contact met ons zoeken om uw verhaal of klacht te delen via gorinchem@sp.nl of via onderstaand reactieformulier!

Reacties

Wij wonen in een hoekhuis, daar hebben we op verschillende plekken last van schimmel. Ik heb het gemeld bij Poort 6, ik zou terug gebeld worden. Maar dat is niet gebeurd!