En hoe nu verder ......

24 mei 2016

En hoe nu verder ......

Als een coalitiewethouder om voor ons onbekende, niet politieke redenen, opstapt, dan is dat treurig. Treurig voor de stad, voor de coalitie en voor hem, in welke volgorde je het belangrijk wilt vinden. En nee, wij speculeren niet mee. Hoe vervelend het ook is, aan het besluit van Eeuwit Klink kunnen wij noch het CDA iets veranderen..

Praktisch de gehele raad vindt, dat nu nog een nieuwe wethouder aanstellen niet het beste is voor Gorinchem. De korte effectieve werkperiode en de extra financiële belasting die daar bij hoort zijn daarvoor de belangrijke argumenten.. Het is aan het CDA geweest om de keuze te maken zonder wethouder in de coalitie te blijven ofzonder wethouder in de oppositie te gaan. Hun keuze is duidelijk geweest en dat respecteren wij ook. Wij rekenen erop, dat de CDA fractie zich positief zal blijven opstellen.

Wat kunnen we wel doen? Doorgaan

Doorgaan met de lijn die we de afgelopen twee jaar met elkaar hebben door gevoerd. Wij vinden nog steeds dat we de goede weg in geslagen zijn. De drie decentralisaties in de zorg verlopen redelijk goed. Zeker als je ziet wat voor een puinhopen ze er in Den Haag van maken.

We beginnen met de stad aan een visie van de stad. Er worden stappen gezet in het sociaal-cultureel werk, participatie, buurt en clubhuiswerk. Er worden meer betaalbare koopwoningen gebouwd. Er wordt serieus gezocht naar een oplossing voor het “stadspodium”. Kortom, we zijn volop bezig!

En nee, natuurlijk zal niet iedereen blij worden van alle beslissingen die we nemen. En ja, natuurlijk kan er nog veel verbeterd worden. Maar daar ligt ook een mooie taak voor iedere Gorinchemmer.  Wij zetten ons als SP in om Gorinchem een stukje mooier en beter te maken. We hebben met elkaar veel mooie, goede dingen in Gorinchem en die mogen we af en toe best eens meer waarderen. En heb je goede ideeën? Laat ze horen en vooral help mee!