De Zeepkist heeft nog last van "hoogtevrees"

15 april 2016

De Zeepkist heeft nog last van "hoogtevrees"

(2e van rechts dhr. Van Es)

Alleen spreekwoordelijk  bedoeld heeft de zeepkist  nog last van hoogtevrees. Letterlijk staat de spreker namelijk op de zelfde vloer als zijn of haar toehoorders. Alleen zouder er nu nog meer sprekers en meer toehoorders gewenst zijn. Alle begin is moeilijk aldus Atie Mager (VVD) en mogelijk dat er volgende keer meer
animo is.

Ruud van Es, Lingewijkbewoner, en bekend van de  protesten tegen de komst van een AZC in de wijk had geen last van de hoogtevrees, en was de eerste Zeepkistbeklimmer ooit in de Gorinchem. Hij had 2
punten waarover hij wilde spreken nl.  hondenpoep en het bouwverkeer in de Lingewijk

Hondenpoep.
Dit vieze probleem is bij iedereeen bekend en dit behoeft eigenlijk geen verder betoog. iedereen ruimt de hondenpoep van zijn of haar hond op, zoals het hoort en moet!  Naar de mening van een ieder zou strenge
controle en zonodig uitschrijven van boetes noodzakelijk zijn.

Bouwverkeer.
In de Lingewijk is sinds 2009 veel bouwverkeer, was het eerst  slopen, nu is het al jarenlang bouwen. Alle wegen slijten verschrikkelijk en het vele bouwverkeer is ook gevaarlijk.

Tochis het helaas onvermijdelijk. De grootste klussen in de wijk zijn nu geklaard dus zit er in dit geval niets anders op dan " ondergaan" en nog even "doorbijten". De aanwezige raadsleden stelden vragen aan Van Es en
zouden zichzelf in de wijk op de hoogte gaan stellen.

We hopen maar dat de beklimmer van de zeepkist zich hierin kan vinden. De problemen  zijn benoemd en zijn onder de aandacht gebracht van het bestuur van de gemeente.

Mocht u ook uw mening over welke zaak dan ook willen geven, hieronder de regels voor de zeepkist.

De gemeenteraad hoort graag hoe inwoners, verenigingen en organisaties denken over wonen en werken in Gorinchem. Daarom nodigt de raad iedereen
uit die hierover iets te vertellen heeft. Op de 1e etage van het stadhuis staat iedere maande de Zeepkist voor u klaar. Vanaf dat kleine podium spreekt u de raadsleven, wethouders en andere betrokkenen toe
over een onderwerp naar uw keuze

U kunt allerlei onderwerpen aankaarten. Daaraan verbinden we geen regels. U kunt aandacht vragen
voor een mooi initiatief in uw buurt. U kunt laten zien wat uw club doet. U kunt suggesties doen om iets te verbeteren, of een misstand naar voren brengen.

Wilt u reageren op een onderwerp dat op de agenda
van de gemeenteraad staat? Dan kunt beter inspreken in de sessies waar dat onderwerp op de agenda staat.

Voor de Zeepkist hoeft u zich niet van te voren te melden. Het mag natuurlijk wel. Neemt u dancontact op met de griffie (0183) 659 551.
Wilt u inspreken tijdens een parallelsessie? Meldt u zich danwel aan bij de griffie