startschot WMO - klankbordgroep regio AV

10 juni 2015

startschot WMO - klankbordgroep regio AV

Foto: Anne de jong

Vrijdag, 5 juni jl. is in Leerdam de WMO-klankbordgroep regio Alblasserwaard-Vijfheerenlanden voor mensen met een verstandelijke beperking van start gegaan. Na een welkomstwoord van de Leerdamse wethouder Arie Keppel (SGP) sprak SPwethouder Eva Dansen namens de regio de leden van de klankbordgroep en de vele belangstellenden toe. Zij herinnerde eraan, dat het idee voor de klankbordgroep ontstond tijdens een verkiezingsavond van Samen Sterk in februari 2014 in Gorinchem. Samen met Tamara Hogesteeger (D66) heeft zij toen het initiatief genomen om hiervoor een voorstel te doenwat door alle regiogemeenten is overgenomen. Ze wenste de kersverse groep namens de regio veel succes toe.

Foto: Anne de jong

Leden van de werkgroep legden vervolgens uit, wat zij zelf van de klankbordgroep verwachtten, waarna staatssecretaris Jetta Kleinsma de gelegenheid kreeg om (symbolisch) het startschot af te vuren. Zij vertelde, dat ze het een bijzonder goed initiatief vond en beloofde de groep te blijven volgen.

(Foto’s Anne de Jong, fractie CU-SGP)