Emile Roemer op bezoek bij Syndion gastvrouw Florine Kikkert

11 december 2014

Emile Roemer op bezoek bij Syndion gastvrouw Florine Kikkert

Foto: SP

Op 10 december was Emile Roemer de gast van Syndion gastvrouw Florine Kikkert.

Foto: SP

Van dit bezoek is vandaag een groot verslag verschenen in het Algemeen Dagblad Rivierenland (ivm copyright publiceren we het verslag niet).

Hier ons eigen verslag:

Vandaag was Emile Roemer op bezoek bij het Outsiderart Atelier van Syndion Gorinchem. Hij kreeg een schilderij overhandigd gemaakt door Florine Kikkert met hem in de hoofdrol. Aan de hand van dit schilderij heeft Royal Leerdam haar meesterglasblazer een bijpassend werk laten maken.

Binnenkort is er een veiling waarbij kunstwerken van de Outsiders complementair gemaakt worden door bekende glaskunstenaars. De opbrengst gaat naar het inrichten van een nieuw Outsiders atelier in Leerdam. Vanwege het wegvallen van vervoersregelingen kunnen verschillende mensen niet meer naar het atelier in Gorinchem komen en komt er een nieuw atelier in Leerdam.
Na het aanbieden van het schilderij had Emile met drie cliënten, de wethouder Eva Dansen, een begeleider en de directeur een boeiend tafelgesprek over de veranderingen en bezuinigingen in de zorg. Wat af werd gesloten met het aanbieden van een boek over Syndion.

Foto: SP

Trouwens wist u dat Florine in het verleden (2007/2008) voor onze site al vele tekeningen heeft gemaakt. Zoek hiervoor links op deze site op het woord Florine.