Onderling sterk in de gemeentepolitiek

9 februari 2014

Onderling sterk in de gemeentepolitiek

Donderdagavond, 6 februari jl. organiseerde de vereniging Onderling Sterk een avond over de gemeenteraadsverkiezingen. Alle partijen die deelnemen aan die verkiezingen waren uitgenodigd. Alleen CDA en VVD ontbraken.

Eva Dansen (SP) naast Hannie Hania (Stadsbelang)

Het was een leuke avond, gericht op de interesse van mensen met een (verstandelijke) beperking. De leden van de vereniging hadden zich voortreffelijk voorbereid en kwamen met heel realistische vragen over de actuele ontwikkelingen op sociaal gebied.

De aanwezige (kandidaat) raadsleden slaagden er niet altijd in om die vragen op een begrijpelijke manier te beantwoorden. De vertegenwoordiging van de PvdA declameerde teksten uit het partijprogramma die de afgelopen jaren ook niet gewerkt hebben, de vertegenwoordiger van Stadsbelang was opeens tegen allerlei zaken waarmee de fractie in de gemeenteraad de afgelopen 4 jaar gewoon heeft ingestemd. Kennelijk last van voortschrijdend inzicht!

De avond werd uiteindelijk positief afgesloten door Eva Dansen (SP) en Tamara Hoogesteger(D66), die namens de aanwezige fracties bij de raad een motie zullen indienen om de begeleiding van een platform voor mensen met een verstandelijke beperking te financieren.