Burgemeester houdt woord

27 februari 2014

Burgemeester houdt woord

Begin deze week ontstond er enige ophef in politiek Gorinchem over het feit, dat de burgemeester een poster van zijn partij (GroenLinks) op het raam had gehangen.Nadat dit bericht in het AD was verschenen werd de burgemeester ook door radiojournalisten belaagd.

Omdat Eva Dansen, onze fractievoorzitter, toch al van plan was vragen te stellen over de ongebruikelijk late plaatsing van de verkiezingsborden, koppelde ze daaraan een vraag over het ophangen van de burgemeestersposter. Zij stelde de burgemeester de vraag of het niet mogelijk was, dat hij ook de posters van de andere politieke partijen zou ophangen. Daarbij overhandigde ze hem meteen maar een poster van de SP. Burgemeester Barske reageerde daar spontaan op door te beloven de poster te zullen ophangen voor het raam van zijn dakkapel.

Andere partijen mochten hun poster ook bij hem bezorgen. We wilden ons de unieke kans om een SP poster op een burgemeesterswoning te vereeuwigen niet laten ontgaan. Inmiddels hebben andere partijen ingehaakt op de suggestie van Eva Dansen. Gorinchem mag dan laat zijn met het plaatsen van borden, dit is een prima stukje extra aandacht voor  de komende raadsverkiezingen.

foto's op gepaste afstand van woning genomen ivm privacy burgemeester