Ons geduld is op!

15 augustus 2012

Ons geduld is op!

Drie maanden geleden heeft de SP bijna 500 handtekeningen aangeboden aan wethouder Trix van der Torren, verantwoordelijk voor openbaar vervoer. Bijna 500 mensen uit de Lingewijk waren solidair met onze actie voor openbaar vervoer, ook in de Lingewijk.

Drie maanden later heeft de wethouder niets gedaan met de wens van vele Lingewijkers voor openbaar vervoer in en door de Lingewijk, bereikbaar voor iedereen.
Ons geduld is zolangzamerhand op aan het raken. Blijkbaar is er een wijk in Gorinchem waar voorzieningen niet noodzakelijk zijn. Want in de Lingewijk kun je ook niet pinnen, zijn we bijna het Dienstencentrum kwijt en bouwen we geen huizen voor de Lingewijkers maar voor mensen die de hoge huren dan wel koopprijzen voor deze huizen kunnen betalen. Een prachtige wijk, als alles straks af is, maar kunnen gewone mensen het zich dan nog veroorloven er te wonen?

Zodra de raad weer bij elkaar komt (begin september) zullen we aan de wethouder vragen wat zij van plan is te doen met de onvrede van de Lingewijk over het gebrek aan openbaar vervoer, we zijn benieuwd!