Spinnewiel, wordt vervolgd

25 maart 2012

Spinnewiel, wordt vervolgd

Nadat de SP mede namens Gorinchem Solidair vragen heeft gesteld over het enorme verlies van meer dan zes ton dat de gemeente geleden heeft met het avontuur van het Stadshotel kwam er een paar dagen later nog een nabrander. Onder de vlag van Stadsbelang wordt het collegebeleid door middel van een ingezonden brief verdedigd. Een ingezonden brief die overigens eerder door de afdeling publiciteit van de gemeente Gorinchem geschreven lijkt dan door mevrouw Hania. . . .

In de brief staat: ‘Het aan- en verkopen van panden door de gemeente is in Gorinchem een traditie’ en dat terwijl de wethouder mij nou juist in haar beantwoording liet weten dat het helemaal de taak van de gemeente niet is om panden te kopen en dat dit de reden was waarom het Spinnewiel zo snel mogelijk -en met zoveel verlies- verkocht diende te worden. Ook vervolgt mevrouw Hania dat zij geen oppositie om het oppositievoeren voert.
Grappig toch, het was ons helemaal niet opgevallen dat Stadsbelang oppositie voerde, mevrouw Hania laat de fractievoorzitter van de PvdA zo vaak het woord voor haar voeren dat wij dachten dat haar zetel gewoon bij de coalitie hoorde, dom van ons.
De brief gaat nog een poosje verder met een lofzang op het kopen en verkopen van panden door de gemeente en zij voegt hieraan toe dat de gemeente soms ook nog wel eens winst maakt. Wij dagen mevrouw Hania uit om ons hiervan een recent voorbeeld te geven!
Ze eindigd met ‘we zijn een paar euro's armer’ de SP vind dit stuitend want we hebben het hier wel over 615.000 euro meer nog dan we gingen bezuinigen op de WMO!

De SP zal de eerstvolgende raadbijeenkomst weer vragen stellen, zoals wij als actieve oppositiepartij gewend zijn, Spinnewiel wordt vervolgd!