folderen is nog steeds hard nodig

11 februari 2012

folderen is nog steeds hard nodig

Ik schrijf dit met koudevingers. Zojuist ben ik teruggekomen van een avondje folderen in de binnenstad. Dat is hard nodig. Het mag dan vriezen, de boodschap van de SP is harder nodig dan ooit. En dat merken de mensen. In de peilingen gaat het goed; zowel onze boodschap als leider Emile Roemer worden breed gewaardeerd

Dat was op straat te merken. Mensenmaken zich zorgen. Zorgen over hun kinderen. 'Kunnen mijn kinderenstraks wel de opleiding volgen die ze willen?'. Over onze ouderen;'krijgen onze ouderen wel de zorg die ze verdienen?', en over hun eigen situatie; 'kan ik genoeg geld binnenbrengen om mijn gezin genoeg eten te geven?'. Het zijn stuk voor stuk vragen die rechtstreeks uit het kabinetsbeleid voortvloeien. Niet de banken,niet de grote graaiers of de villabezitters, maar mensen in de sociale werkvoorziening, de zorg, het onderwijs, zijn de dupe.'Hebben wij de crisis soms veroorzaakt?', stelde een man terecht.

Hier ligt voor ons een grote taak.Bijna iedereen die ik spreek, op straat, op school, bij familie, bij Feyenoord, is het over één ding eens; het moet anders en vooral eerlijker. Het is niet langer acceptabel dat een bankier miljoenen graait terwijl werknemers moeten inleveren. Iedereen is er daar boos om.

We staan er dus goed voor in depeilingen. De tijdsgeest lijkt langzaam aan richting het gelijk van deSP te waaien. Daar ligt voor ons als partij een grote taak. Veelmensen zijn het met ons eens en met verkiezingen over pas vier jaar,hopelijk eerder natuurlijk, moeten we mensen aan de partij weten te binden en actief te krijgen.

Gezien de verhalen die ik op straat hoorde moet dat te lukken zijn.

Een fijne week gewenst!

Mark