Zal de voorzitter er op tijd zijn, of later komen?

24 januari 2012

Zal de voorzitter er op tijd zijn, of later komen?

Normaal houden we niet zo van raadseltjes en geruchten, maar voor vandaag vooruit dan maar, want het gerucht gaat dat de voorzitter van de gemeenteraad (de burgemeester) a.s. donderdag a.s. later zal aanschuiven bij de gemeenteraadsvergadering. En wel na het behandelen van het zogenaamde voorhangbesluit Evia. U weet wel het verzoek van de Stichting Lingeburcht om een lening van meer dan vijf miljoen euro en een garantstelling van meer dan 2 miljoen euro.

Dit besluit, een besluit van het college, de raad kan er alleen maar tegen zijn, is een besluit waarmee de gemeente zich een berg ellende op de hals kan halen. U weet wellicht dat de heer IJssels zich tijdens de gemeenteraadsbijeenkomst wel heel erg in zijn kaarten liet kijken omdat hij kwaad werd toen diverse gemeenteraadsleden meer zekerheden wensten voor ze akkoord gingen.
Kwaad worden? Dat kan natuurlijk niet heer IJssels. Benieuwd wat er donderdag gaat gebeuren.

Volgende maand zal er echter maar weinig gaan gebeuren. Alle vergaderingen en bijeenkomsten zijn afgelast.
Niet voldoende agendapunten.....

Dat is gemakkelijk verdienen in februari voor B&W en de gemeenteraadsleden......

Namens de SP hadden enkele van de agendapunten die deze maand nu snel moeten worden behandeld (o.a. deze maand het genoemde voorhangbesluit, 3 bestemmingsplannen en de reclamebelasting) best doorgeschoven kunnen worden naar februari.

Of zou het college van B&W even genoeg hebben van de gemeenteraad en in februari willen uitrusten ?