weekbrief van de fractie

20 november 2011

weekbrief van de fractie

Deze week was het rustig in de politiek in Gorinchem (volgens mij was iedereen ook wel even aan een rustige week toe na de drukke begrotingsraadtijd).

De actie voor Nia begint te lopen. Er stond een mooi interview in de Gorinchemse Courant, er is een eigen website:
Nia moet blijven.

In een winkel in de binnenstad kwam ik in een van de schappen een foldertje tegen over Nia en de petitie. En ook op twitter kwam ik verschillende oproepjes tegen. Je kunt meehelpen door deze petitie ook te ondertekenen.

We hadden natuurlijk de avond over de de Europese schuldencrisis, die al eerder deze week beschreven is. Waarbij ik alleen nog wel even op wil merken dat de financiele crisis blijkbaar een mannenonderwerp is. Er waren weinig vrouwen aanwezig. Ik vond het interessant om meer te horen over deze crisis van Paul Ulenbelt en ook de discussies waren geslaagd. Er zijn toch wel heel veel vragen en onduidelijkheden waar antwoord op gewenst is.

Aankomende week is er de raadsvergadering met als enig onderwerp oplaadpunten voor elektrische auto’s. Niet een heel drukke agenda dus. Gelukkig hebben ze erna een bijeenkomst gepland over de een visie op de regio Alblasserwaard-Vijfheerenlanden voor 2030. In deze snel veranderende tijden is dat wel heel erg koffiedik kijken. Met de begroting en de bezuinigingen in de gemeente zelf veranderd er al zoveel, dat we elke paar maanden onze plannen bij moeten stellen. Over een tijdspanne van bijna 20 jaar beslissen lijkt me dan wel heel moeilijk. Wel is het belangrijk om met de regio te bepalen in welke richting we willen gaan en hoe we gaan samenwerken.

Nanine van Dalen