zomerreces

3 juli 2011

zomerreces

Vanaf aankomende week hebben de provinciale staten officieel zomerreces. Dit betekend dat we geen vergaderingen hebben(en dat ik geen colleges van de universiteit heb), maar het betekend natuurlijk niet dat we tot augustus niets meer doen.

Het zomerreces biedt een mooie kans om op werkbezoek te gaan en diepgaand naar onderwerpen te kijken. Er zijn bijvoorbeeld veel plaatsen in Zuid-Holland die hoog op mijn lijstje staan om een keer te gaan kijken, om beter te leren kennen. Kortom, de SP zit ook tijdens het reces niet stil, zowel in Gorinchem als in Zuid-Holland. Maar het reces biedt ook vooral veel ruimte om de wijken in te gaan, met mensen te praten en acties op touw te zetten. We zullen deze zomer dan ook goed benutten om actief te zijn in Gorinchem en in de Provincie!

Voor de lezers die zelf een niet zo actieve vakantie in de planning hebben maar zich deze zomer toch met politiek bezig willen houden, zou ik een aantal goede boeken aan willen raden. Het rijke rooie leven(van Ronald van Raak) is een boek met interessante korte politieke colums. Een ander interessant boek is Het Geheim van Oss, van Kees Slager, een erg mooi boek over de geschiedenis van de SP.

Een zeer prettige vakantie en veel leesplezier gewenst!

Lies van Aelst