weekbrief van de fractievoorzitter

11 juli 2011

weekbrief van de fractievoorzitter

Meestal is het in de vakantieperiode, tijdens het reces, best moeilijk om een onderwerp voor de weekbrief voor handen te hebben. Dat is het nu ook! In politiek Gorinchem is er niet zoveel te doen op dit moment. Na de zomervakantie des te meer.

Na het reces gaan we met rasse schreden op weg naar de begrotingsraad. Dat is altijd eind oktober begin november in de financiele cyclus van de gemeente om maar eens mooie woorden te gebruiken. Als u dacht dat wat de vorige maand in de gemeenteraad aan de orde was de begroting was dan hebt u het helaas mis, dat was nog maar het begin.
In de begrotingsraad vallen de echte beslissingen op het gebied van bezuinigingen. Misschien hebt u in het plaatselijk nieuws en zelfs in het AD gezien dat de SP het op een andere manier wil aanpakken, minder bezuinigen en op zoek naar meer geld. Onze motie voor reclamebelasting had ook die intentie. Wat de andere fracties in onze raad willen moeten we nog even afwachten.

Maar u zult daar in oktober uitgebreid over geinformeerd worden in een speciale 'begrotingskrant'. Nu zult u misschien zeggen: "Hebben we daar dan wel geld voor?" Nee dat hebben we niet maar dat hoeft ook niet want die krijgen we gratis omdat ik (ja het kan raar lopen) een informatiekrant voor onze stad gewonnen heb tijdens een congres. Dat betekent dat u tegen de begrotingsraad zeer uitgebreid geinformeerd zal worden over wat er op het gebied van gemeentegeld/de begroting in Gorinchem aan de orde zal komen en wat iedereen daar voor beslissingen in zal nemen.

Ik win eigenlijk nooit iets maar als ik iets win dan is dat blijkbaar iets nuttigs, u zult hier nog meer van horen!

Ik wens iedereen die met vakantie gaat, een fijne vakantie en mooi weer en dat wens ik ook de thuisblijvers, er zijn slechter plaatsen om thuis te blijven dan in Gorinchem.

met hartelijke groet,
Eva Dansen