weekbrief van de fractievoorzitter

19 juni 2011

weekbrief van de fractievoorzitter

Ondanks dat het vandaag zondag was heb ik toch kans gezien het druk te hebben. Druk met waar de meeste werkenden onder ons het druk mee hebben in het weekeinde: het huishouden, maar ook druk met politieke dingen, Nanine en ik zijn ons hard aan het voorbereiden op de komende raadsvergadering, de laatste voor het zomerreces.

Volgende week hebben we deze raadsvergadering. Over allerlei begrotingsdingen, het verleden, het heden en de toekomst een toekomst met bezuinigingen. En dat zullen het er ook in Gorinchem veel te veel zijn, op allerlei dingen waar we helemaal niet op willen bezuinigen.
Ik vraag me af hoeveel mensen die bij de tweede kamerverkiezingen 'rechts' gestemd hebben, of beter gezegd op één van de huidige regeringspartijen gestemd hebben, waar ik voor het gemak de PVV dan maar bij meetel, op hun hoofd zitten te krabben. En vooral zich afvragen of dit nu was waar ze om gevraagd hebben. . .

Ik denk dat heel veel mensen gedacht hebben toe ze hun stem uitbrachten dat er nu wel wat zou veranderen. En dat is zo, al onze verworvenheden gaan op de schop. Zijn eerst onze nutsbedrijven in de uitverkoop gedaan en hebben onze banken gespeculeerd met ons geld. Nu gaat de rest van onze verzorgingsstaat op de schop als we niet uitkijken en de filistijnen in Den Haag hun gang laten gaan.

De raad van Gorinchem denkt na over bezuinigingen in onze eigen stad want ook Gorinchem komt er niet zonder kleerscheuren vanaf. De SP fractie zal haar geluid laten horen tegen bezuinigingen op de basis, op de zorg en op alles wat we belangrijk vinden. De hele raad heeft zich vorig jaar uitgesproken tegen bezuinigingen op de zorg, laten we hopen dat dat geen loze belofte was. Aan ons zal het niet liggen!

met vriendelijke groet,
Eva Dansen