Weekbrief van de fractievoorzitter

27 februari 2011

Weekbrief van de fractievoorzitter

We zijn nu echt bezig met de laatste loodjes van de campagne voor de Provinciale Staten verkiezingen. Gisteren stonden we nog op straat waarvan een groot gedeelte in de regen, wellicht bent u ons nog tegengekomen! In Gorinchem, in Leerdam, in Arkel in Giessenburg, in Hoornaar, we waren de laatste tijd ook buiten Gorinchem te vinden.

Gisteren in de binnenstad dus op de 'verkiezingsmarkt'. De gemeente zet dan kramen neer, altijd het zelfde aantal, het ligt er maar aan hoeveel partijen aanwezig zijn hoeveel ruimte we hebben!
Dit keer was het best ruim, twee partijen waren er niet omdat ze lokaal zijn en niet meedoen met de PSverkiezingen. Hoewel Cees van der Roest nog wel even Lies zijn steun kwam betuigen. Ook was D66 er niet, die kwamen 's middags een uurtje. Het CDA was er met de hele partij, ze kwamen met een bus vol langs.
Het heeft wel wat om andere partijen dan alleen de onze op straat te zien, maar eerlijk gezegd hou ik niet zo van zo'n markt. Iedereen staat daar met de weggevertjes en veel mensen die langs komen zijn daar meer in geinteresseerd dan in de boodschap.

Terwijl de boodschap, in ieder geval die van ons, belangrijk genoeg is. Links moet een meerderheid hebben in de eerste kamer om te voorkomen dat de huidige coalitie en diens gedoogpartner er hun asociale plannen door kunnen krijgen!

Ik hoop dat er verstandig gekozen zal gaan worden. Ik weet het wel: ik stem op Lies van Aelst, niet omdat het mijn dochter is, hoewel ik daar trots genoeg op ben, maar omdat zij heeft laten zien, samen met de rest van de fractie hoeveel je kunt doen in de Provinciale Staten. De SP heeft daar een jonge en enthousiaste fractie die er ook werkelijk wat toe doet en die de afgelopen vier jaar heel hard gewerkt hebben, van mij mogen ze dat nog vier jaar!

Ik wens onze mensen in Den Haag en in alle andere provinciehuizen en vooral op straat veel succes!

met vriendelijke groet,
Eva Dansen