Weekbrief : Grote aftrap campagne Provinciale Statenverkiezingen.

6 februari 2011

Weekbrief : Grote aftrap campagne Provinciale Statenverkiezingen.

In heel Zuid-Holland is er door afdelingen meegedaan aan de grote aftrap voor de campagne van de Provinciale Statenverkiezingen. Eerst werd er gefolderd op het eigen station, in de stad etc. Wij zijn begonnen in de binnenstad, omdat met deze wind je lichtelijk gezandstraald wordt in de bouwput die het station heet. Het was in ieder geval wel een staf windje vandaag.

Daarna zijn Lies van Aelst en ik met de trein naar Zoetermeer gegaan. Onderweg was er tijd voor een goed gesprek met onze medepassagiers en de mensen die trein werken. In Dordrecht kwamen er nog vijf SP´ers bij en hebben we in de trein tot Zoetermeer gefolderd. Erg mooi, dat rood en roze in de trein.
Op station Zoetermeer werden we gelukkig opgevangen door mensen uit de afdeling, die ons naar het beginpunt van de actie brachten. Met een kraam en ballonnen stonden we op het plein.

Hier is de SP
Farshad Bashir (Tweede Kamerlid) hield een openingstoespraak en daarna ging er een rode zwerm door Zoetermeer. Verdeeld over groepjes zijn we door het hele centrum en ook verder gelegen winkelcentra Zoetermeer doorgegaan met onze mooie rood/roze folder. Best een bijzonder gezicht, zo’n zwerm rode jassen. Het is zo jammer dat deze verkiezingen zo weinig leven onder de mensen. Maar gelukkig zijn er ook veel mensen die er wel over nadenken, al kiezen ze dan soms helaas een andere partij. Naast de SP was ook de VVD in de stad te vinden (hé een andere partij, die hebben wij in Gorinchem nog niet op straat gezien, of misschien waren wij er op het verkeerde moment). Wel grappig, twee VVD’ers en tientallen SP’ers.

Met elkaar
Aan het einde van de middag sloot Harre van der Nat (onze lijsttrekker) af en ging iedereen weer huiswaarts.