Weekbrief van de fractieassistent 23 Januari

23 januari 2011

Weekbrief van de fractieassistent 23 Januari

Het was voor ons SPers weer een druk weekje.

Ten eerste begint nu de Campagne langzaam op gang te komen. En dat voor de belangrijkste Provincialenstaten verkiezingen sinds jaren. U als kiezer kunt u nu uitspreken of u de onzalige plannen van dit kabinet wel of niet wil laten doorgaan.

Vrijdag was het eerste echte grote protest tegen dit soort plannen. Studenten en hoogleraren stonden samen op de barricade om tegen de onderwijsbezuinigingen te protesteren.
Alleen jammer was het dat onze partijleider in eerste instantie niet het woord mocht voeren. Uiteindelijk mocht Emile in de tijd van Cohen toch nog wat zeggen. Eigenlijk raar, want de SP is altijd duidelijk geweest over onderwijsbeleid. Wij hebben ons altijd duidelijk uitgesproken tegen bezuinigingen op de studie financiering, en degene die wel willen bezuinigen zoals Cohen en Pechtold mochten wel spreken.

De komende weken gaat u nog veel van onze partij horen. Zeker ook in de afdeling.
We hebben ook twee Gorinchemse dames op de lijst, Lies van Aelst en Nanine van Dalen. Lies heeft als nummer twee samen met lijsttrekker Harre van der Nat een weblog. Hier zijn ze de hele campagne te volgen. https://liesenharre.sp.nl/weblog/
Met deze twee uistekende mensen hopen wij als partij opnieuw uw vertrouwen te winnen en het goede werk in de provinciale fractie voort te zetten. En ook belangrijk werk. Het huidige kabinet vleugellam te maken. Alleen dan is er ruimte voor een sociaal beleid.
Ik reken op uw medewerking
Fijne week gewenst

Gerhard Goené