Protest tegen dit kabinet

16 januari 2011

Protest tegen dit kabinet

Vanaf het moment dat het Kabinet Rutte I zit, heeft het ons als genoeg redenen gegeven om in protest te komen. Er zijn veel plannen die wat de SP betreft fel protest verdienen, zoals de plannen om te bezuinigen op de cultuur, bezuinigingen op natuur, onderwijs en ga zo maar door. Eerder schreeuwde onze Gorinchemse Fractievoorzitter Eva Dansen al mee tegen de bezuinigingen op cultuur, tegen de culturele kaalslag, dit protest was slechts het begin.

Aanstaande vrijdag kunt u, samen met ons, kenbaar maken dat u het niet eens bent met de bezuinigingen van dit kabinet op onderwijs. Want het Kabinet Rutte wil keihard bezuinigen op het onderwijs. Studenten die meer dan een jaar studievertraging oplopen moeten bijna 5000 Euro collegegeld gaan betalen en de studiefinanciering voor de master wordt afgeschaft. Op 21 januari zullen studenten uit het hele land demonstreren tegen de onderwijsplannen van dit kabinet. Je hoeft natuurlijk geen student te zijn om mee te kunnen demonstreren tegen deze bezuinigingen, want ook ouders, groot-ouders, toekomstige studenten en ex-studenten die de volgende generatie gunnen wat zij zelf hebben genoten en alle andere mensen, kunnen op deze dag hun stem verheffen tegen de afbraakplannen van dit kabinet!
Klik hier voor meer informatie over deze landelijke actie.

U kunt op 2 maart uw protest stem tegen dit kabinet uitbrengen, want deze dag is immers volgens Rutte zelf een test voor dit kabinet. Een Pro-test vóór een fatsoenlijke salaris, en tegen bonussen. Een Pro-test vóór het eerlijk delen van zorgkosten in plaats van het basispakket uit te kleden. Een Pro-test vóór goed onderwijs voor iedereen, in plaats van studeren afhankelijk te maken van je portemonnee. Een Pro-test vóór Afghanistan, maar tegen de oorlog. En zo zijn er vele andere voorbeelden te noemen.

Maar voor een goede campagne, kunnen we natuurlijk altijd een extra set handen gebruiken. Wil jij meehelpen? Neem dan contact op met onze campagneleider via: dit e-mailadres

Hartelijke groet,
Lies van Aelst