Weekbrief van de fractieassistent 5 December

5 december 2010

Weekbrief van de fractieassistent 5 December

Hoor wie klopt daar kinderen……
Jawel het is weer een oer-Hollandse feestdag vandaag. Het Sinterklaasfeest.
Wat ooit is begonnen als een Nederlandse traditie is nu een feest voor de commercie.
Maar niet minder gezellig lijkt me. Ik wens een ieder dan ook een gezellige avond. En zeker de mensen die het wat minder breed hebben. En in de toekomst een stuk minder breed krijgen!

Op zaterdag 27 november ben ik naar de manifestatie “Armoede Werkt Niet” geweest in Den Bosch. Het was een gezellige en strijdbare rode boel daar. De reden waarom we daar waren was helaas minder gezellig. De plannen van dit kabinet om zonder pardon 30.000 banen in de WSW te schrappen, daar wordt niemand vrolijk van. Wat mij wel verheugde was dat de PvdA er aanwezig was. Met partijleider Job Cohen! Hij hield een mooi pleidooi en was net als “ons” Emile van mening dat deze plannen niet kunnen. De petitie kan hier nog steeds worden getekend. Verder waren er optredens van Bl3nd (met Def P) Harrie Slinger en anderen.
Een de speech van Vincent Bijloo Foto’s die ik gemaakt heb volgen nog op deze site.

In de raad hadden we een volle tribune deze keer. Veel scholieren van de Oude Hoven kwamen vragen stellen aan de raadsleden. Ook maakte wij als SP fractie dankbaar gebruik om bij deze groep de bovengenoemde actie onder de aandacht te brengen.

Nanine van Dalen heeft nog eens in het vragen uurtje om opheldering gevraagd over de ontraden motie inzake het Antennebeleid. Wat tot irritatie leidde van de voorzitter.

Rest mij niets anders dan u een fijne week te wensen
En een leuk Sinterklaas feest voor IEDEREEN!!!!

Gerhard Goené
Fractieassistent