SP wil toiletten op stations Merwede Linge Lijn

29 december 2010

SP wil toiletten op stations Merwede Linge Lijn

SP-statenlid Lies van Aelst wil dat er toiletten op alle stations van de Merwede Linge Lijn komen. De treinen op deze lijn hebben geen toilet en kunnen daar op korte termijn ook niet mee uitgerust worden. Passagiers en personeel met hoge nood kunnen nu nergens terecht.

De Tweede Kamer heeft een motie aangenomen die eist dat in alle treinen toiletten aanwezig zijn. De Merwede Linge Lijn wordt echter geëxploiteerd door Arriva, een regionale vervoerder die onder verantwoordelijkheid van de provincie valt. De SP wil dat het provinciebestuur dit kamerbesluit in de afspraken van de volgende concessie opneemt. SP Statenlid Lies van Aelst stelde hiertoe vragen aan het provinciebestuur. Het zal in ieder geval nog even duren voordat alle treinen ermee uitgerust zijn.

Om reizigers en personeel tot die tijd op een fatsoenlijke manier hun behoefte te kunnen laten doen, zijn toiletten op alle stations nodig. “Nu er nieuwe stations bij komen en oude op de schop gaan, is dit hét moment om toiletten te bouwen, zowel voor reizigers als voor medewerkers”, aldus Lies van Aelst. “Op dit moment kun je niet eens uitstappen en een trein overslaan om naar het toilet te gaan, want er is geen toilet! Reizigers kunnen nu alleen in Dordrecht, Gorinchem en Geldermalsen naar het toilet. Medewerkers ook in Leerdam. Zo lang moeten wachten is voor veel mensen niet mogelijk.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
SP Statenlid Lies van Aelst
0651602054