Weekbrief van de fractieassistent.

7 november 2010

Weekbrief van de fractieassistent.

De fractie komt na een zeer drukke agenda nu weer even in een iets rustiger vaarwater terecht. Na de normale raadscyclus en de begroting hebben we nu op 30 november pas weer de volgende bijeenkomst.
In de begrotingsraad hebben we middels 2 moties proberen af te dwingen dat zowel het college als de raad zelf het goede voorbeeld zou geven om op hun eigen vergoeding te bezuinigen. Onder het motto liever voor het algemeen belang dan voor eigen gewin. Het zal u niet verbazen dat deze moties het niet gehaald hebben. Toch jammer. Want dit was een goed signaal geweest naar de inwoners van onze gemeente.

Verder heb ik ook nog leuk nieuws te vertellen. Ons Gorcumse Statenlid Lies van Aelst staat tweede op de kieslijst van de komende statenverkiezingen. Dit is loon naar werken! Ik roep u dan ook massaal op om op 2 maart 2011 Gorcums en op de SP te stemmen. En we hebben er nog één op de lijst staan. Ons eigen raadslid Nanine van Dalen. Zij staat op nummer 26. Uiteraard hebben we ook een zeer goede lijsttrekker: Zijn naam is Harre van der Nat. Hij is degene waar ik persoonlijk mijn eerste landelijke SP scholing van kreeg. Voor de complete lijst en verkiezingsprogramma verwijs ik u graag naar deze site

Voor de mensen die door welke omstandigheid dan ook niet volledig aan de arbeidsmarkt mee kunnen doen heb ik ook nog een oproep. Op 27 november kunt u zich laten horen op een manifestatie in Den Bosch. Dit is een kans om u uit te spreken tegen de onzalige hervormingen van het kabinet Rutte. Het kan toch niet zo zijn dat er straks veel mensen bij de Avelingen Groep ontslagen gaan worden en in de bijstand worden gezet? Deze mensen werken goed en hard. Vele bedrijven in Gorinchem en omgeving maken dankbaar gebruik van deze diensten. Ook de gemeente. En degene die nu al amper rond kunnen komen van een niet al te ruime Wajong gaan straks ook de bijstand in?
Dit kan en mag niet!!!
Ik nodig u dan ook uit om aan deze manifestatie deel te nemen! Hierbij de link waar u alle info kunt vinden.

En als ik toch aan het oproepen ben, wordt meteen lid! Jong en oud kunnen we gebruiken. Juist NU. Om te behouden wat van ons is! Ook hier weer een link

Strijdbare groet
Gerhard Goené