Lies van Aelst nummer twee voor de Provinciale Statenverkiezingen van 2011!

6 november 2010

Lies van Aelst nummer twee voor de Provinciale Statenverkiezingen van 2011!

Lies van AelstLies van Aelst

Vanmiddag werd, tijdens het regiocongres van Zuid-Holland en Zeeland,uit ons eigen Gorinchem aangewezen als nummer twee en eerste vrouw op de lijst voor de Provinciale Verkiezingen van 2011. Lies zit al bijna vier jaar in de Provinciale Staten voor de SP en was toen zij er in kwam het jongste lid en misschien wel het jongste lid ooit!

Voor mij als moeder en fractievoorzitter hier in Gorinchem een trotse dag want ook op de lijst, op een wat minder verkiesbare plaats (nummer 26), werd Nanine van Dalen gekozen.

Nanine van Dalen Nanine van Dalen

We mogen daar allemaal wel trots op zijn, Gorinchem is blijkbaar een goede broedplaats, ook Lies is begonnen bij de gemeenteraad als fractieassistent en was voorzitter van ROOD waar ook Nanine menig voetstapje heeft staan.

Ik feliciteer beide dames van harte en wens ze veel succes!

Niet alles was helemaal leuk bij het regiocongres, ik werd door een heel aantal mensen grappend aangesproken: "Daar is Eva uit Gorinchem, ligt dat tegenwoordig in Gelderland?" En dat dank zij de opmerkingen van onze burgemeester op RTV Rijnmond. Wat wij dachten dat een eenvoudige motie was (van de PVDA dat wel, misschien hadden we wantrouwiger moeten zijn) voor meer samenwerking in de regio blijkt volgens
burgemeester IJssels de eerste stap op weg naar landjepik te zijn! Ik kan u waarschuwen vanuit onze fractie wij vinden en vonden dat we eerst maar eens goed moeten samenwerken en als er ooit sprake zou zijn van een samenvoeging (waar wij niet op zitten te wachten) dat dan de mening van de betrokkenen (de inwoners dus) voor ons doorslaggevend is.

Wij hebben in Zuid-Holland een prachtige lijst met verkiesbare mensen en we gaan volgend jaar een goede campagne voeren. Wie er over een paar maanden in de Eerste Kamer is daar van afhankelijk en wat mij betreft worden dat zo veel mogelijk SPers!

Een goed weekeinde,

Eva Dansen