Weekbrief van de fractieassistent 10 oktober.

10 oktober 2010

Weekbrief van de fractieassistent 10 oktober.

Ten eerste wil ik in deze weekbrief onze partijvoorzitter Jan Marijnissen Feliciteren.
Hij was afgelopen vrijdag, net als ik, jarig! Jan, van harte.

Deze week stond uiteraard weer in het teken van de vorming van het onzalige rechtse kabinet. De CDA dissidenten gooiden nog even voor de (voorlopig) laatste keer wat olie op het vuur, maar dit werd weer tijdelijk opgelost.
Langzaam maar zeker worden nu ook de bewindslieden bekend. Het is duidelijk dat we een hoop bekende gezichten gaan zien.
Volgens Rutte moet het nieuwe kabinet donderdag op het bordes staan. We zijn benieuwd.

Met het nieuwe regeer en gedoog akkoord is er weer genoeg te doen voor onze partij. Op het eerste gezicht lijkt het niet zo rechts, dat kan ook niet anders als Geert Wilders voor de zorg geshopt heeft in ons verkiezingsprogramma, maar Emile Roemer heeft er toch heel wat dingen in gevonden die absoluut niet kunnen.
Kortom, Werk aan de winkel voor de SP. Als u dit ook vind word dan lid. We kunnen uw steun goed gebruiken om ons land menselijk en sociaal te houden.

Ook jonge mensen kunnen we heel goed gebruiken. Onze afdeling is weer een ROOD groep begonnen onder leiding van Mark Lievisse Adriaanse. Die vorige week undercover ging bij de VVD. Reden genoeg dus om je aan te sluiten en actief te worden. Nu is de tijd!!!!

Oktober word een drukke maand voor de Gorinchemse raad.
Naast de normale raadscyclus hebben we nu ook met de begroting te maken.
Een grote uitdaging dus.
We gaan er weer flink tegenaan om er voor onze bevolking een zo sociaal mogelijke begroting uit te slepen.
Daar kunt u van op aan!
Fijne week gewenst