Een inspirerend kaderscholingsweekend.

31 oktober 2010

Een inspirerend kaderscholingsweekend.

Afgelopen weekend ben ik op het kaderscholingsweekend van de SP geweest. Dit is een weekend dat een keer per jaar georganiseerd wordt voor afdelingsvoorzitters en organisatiesecretarissen om ervaringen uit te wisselen. Ik ben de afdelingssecretaris dus ik was één van de gelukkigen.

Ik ben hier helemaal gemotiveerd van terug gekomen, dat is natuurlijk ook het doel van dit weekend! We hebben het er over gehad hoe we er voor gaan zorgen dat de SP nog meer goede afdelingen en leden krijgt.
Een ontzettend leuk onderdeel was het interview van Prem met Emile Roemer. Ik kende Prem slechts van tv en hij bleek een uitermate positieve verassing. Ook Emile was ontzettend leuk en inspirerend, het was een mooie kans om hem vragen te kunnen stellen en meer van hem te weten te komen. Ik ben met heel veel leuke en creatieve ideeën thuis gekomen van dit weekend waar we in Gorinchem hard mee aan de slag kunnen gaan.
Dit afbraak kabinet geeft de SP en vele anderen goede redenen om actie te voeren. Sadet Karabulut is de actie 'armoede werkt niet' begonnen. De kern van deze actie is dat mensen met een arbeidsbeperking niet de dupe mogen worden van de crisis. De plannen om mensen met een arbeidsbeperking salaris te laten inleveren en 30.000 banen in de sociale werkvoorziening te schrappen moeten direct van tafel. Op http://www.armoedewerktniet.nl/ kun ook jij tekenen, kun jij hier tegen in opstand komen! Wij hebben in Gorinchem de Avelingen groep waar veel mensen met een arbeidshandicap hard werken, die moeten niet in de bijstand terecht komen.
Komende zaterdag heeft de SP in vele provincies, waaronder de onze, regioconferenties. Hier wordt besloten over de lijst en het programma voor de komende Provinciale Statenverkiezingen van 2 maart 2011. Verkiezingen van Provinciale Staten gaan niet alleen over de provincie zelf, want na deze verkiezing kiezen de leden van Provinciale Staten de Eerste Kamer. De vraag zal dus zijn of dit afbraak kabinet een meerderheid gaat halen in de Eerste Kamer, daar hangt het namelijk vanaf of ze hun wetten door deze kamer gaan krijgen. Wij gaan er natuurlijk keihard aan werken om dit te voorkomen!

met vriendelijke groet,
Lies van Aelst