weekbrief van de fractieassistent

12 september 2010

weekbrief van de fractieassistent

Jawel! We zijn weer begonnen!
Na een lang reces heeft de raad afgelopen week weer een bijeenkomst gehad. Met deze keer een druk bezocht inloopuurtje. Dit kwam uiteraard omdat onderwijshuisvesting op de agenda stond, belangrijk voor de scholen in Gorinchem. Diverse scholen en instellingen stonden bij de fracties in de rij. Dit geeft de lokale politicus moed! Leuk!

De bijeenkomst ging inderdaad voor een groot gedeelte over de nieuwe Brede School op het Schuttersplein. Voor het eerst heb ik een schorsing meegemaakt van een raadbijeenkomst voor college overleg.

In de landelijke politiek was het de afgelopen week ook verre van rustig.
De formatie barstte en vervolgens werd het staatshoofd links en rechts ingehaald door politici en de actualiteit.
De drie partijen die eerst niet meer met elkaar wilden praten flirtten weer openlijk met elkaar.

Ik heb bewust even gewacht met het schrijven van deze weekbrief.
Ik heb zojuist de 'gevreesde' toespraak van Wilders gezien. Er was voor de gemiddelde Nederlander weinig nieuws onder de zon aan maar wereldwijd gezien is het wel een ander geluid dan men gewend is te horen van Nederlandse politici. Hopelijk krijgt dit geen staartje.

Al met al gaan we een verse week in met nieuwe ontwikkelingen.
Ik kijk er nu al naar uit.

fijne week gewenst,

Gerhard Goene