SP stemmers bedankt!

13 juni 2010

SP stemmers bedankt!

Zo, de verkiezingen zitten er weer op en de stemmen zijn geteld. Voor de SP was het niet zo`n goede uitslag, want we hebben zetels verloren. Maar als je ziet hoe Emile Roemer ons omhoog gebokst heeft sinds zijn lijsttrekkerschap, kan ik maar één ding concluderen: We hebben het heel goed gedaan! Dat neemt natuurlijk niet weg dat er een hoop mensen zijn die bij de vorige tweede kamerverkiezingen wel op de SP stemden, en nu helaas niet. Maar ik zie het als een absolute uitdaging om deze mensen weer terug te winnen voor de SP! En een deel van deze mensen hebben we ook al terug gewonnen, als de uitslag van woensdag wordt omgerekend naar de gemeenteraad hadden we nu een raadszetel extra gehad.

In deze campagne hebben zich weer ontzettend veel vrijwilligers zich voor de partij ingezet, het is ons bijvoorbeeld weer gelukt om de folder huis aan huis te verspreiden. In een deel van de stad hebben zelfs aangebeld om de folder persoonlijk te overhandigen. Hoewel de eerst volgende verkiezingen pas over een jaar zijn, staan wij al weer klaar om verder te gaan met actie voeren en om de wijk in te gaan. Tijdens de vorige campagnes heb ik voor veel deuren gestaan en op veel bellen gedrukt en het doel is natuurlijk uiteindelijk bij elke Gorinchemse deur geweest te zijn!
Een extra iets waar we de komende maanden mee aan de slag willen, en deze campagne al een voorzetje op hebben genomen, is vaker ons buitengebied in gaan. De SP afdeling Gorinchem behelst namelijk een stuk meer dan alleen de stad Gorinchem, er hoort ook nog een behoorlijk stuk buitengebied bij. In deze gebieden laten politieke partijen zich niet vaak zien, en al helemaal niet buiten de campagnetijd, een goede reden voor ons om dit gebied juist wel in te gaan.
Hartelijk bedankt vrijwilligers!
Hartelijk bedankt stemmers!