Weekbrief van de Fractie.

24 mei 2010

Weekbrief van de Fractie.

Deze week zal weer volop in het teken van de campagne staan. Zondagavond was er het eerste grote tv debat. Met de 4 grootste partijen van dit moment. Tenminste, volgen de peilingen dan. Want onze Emile was niet uitgenodigd. En dat terwijl we in huidige kamersamenstelling de derde partij van het land zijn! Dus konden de rechtse partijen die er wel waren vol hun pijlen op Dhr. Cohen afvuren. En de PvdA volledig uitsluiten voor coalitie deelname.

Emile heeft inmiddels hier en hier al laten weten hoe hij hierover denkt. Ik denk dat de heren maar eens een kopje koffie met elkaar moeten gaan drinken. Met nu meer resultaat dan 3 jaar geleden!

Middels de doorrekening van het CPB van deze week is inmiddels wel duidelijk dat de SP kampioen koopkracht is. Want op onze landelijke website staat te lezen: `De doorrekening van het Centraal Plan Bureau van het verkiezingsprogramma van de SP laat zien dat het verkiezingsprogramma van de SP behalve sociaal en groen, ook haalbaar en betaalbaar is. De SP bewijst hiermee dat er ook een sociale uitweg uit de crisis is. Met de SP-voorstellen daalt de werkloosheid en als geen andere partij versterkt de partij de koopkracht van gewone mensen.`
Dat is toch beter nieuws dan dat Rutte en kornuiten vertelden!

A.s. donderdag is er de eerste echte raadsvergadering van de nieuwe raad.
Op de agenda staat het oprichten van de omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid, het niet vaststellen van het bestemmingsplan Haarwijk-Zuid, het vaststellen van het bestemmingplan Kok Gorinchem en de vaststelling van het bestemmingplan geluidszone bedrijventerrein Langs de Linge.
Het zal vast weer wennen zijn in de nieuwe samenstelling. Hier de agenda.

Tot slot nog het volgende; Agnes Kant, onze voormalige leider heeft deze week afscheid genomen van de tweede kamer. En dit deed ze in stijl door nog een aantal wijzigingen in de thuiszorg door de kamer te loodsen . Vanaf deze zijde wil ik Agnes veel dank zeggen voor de ongelofelijke inzet en het goede werk wat ze verricht heeft. Veel succes in je verdere loopbaan!

Gerhard Goene

Gerhard Goené