Weekbrief: Op naar het congres!

18 april 2010

Weekbrief: Op naar het congres!

De afgelopen weken, en komende weken natuurlijk ook, hebben in het teken gestaan of zullen in het teken staan van de weg naar de Tweede Kamerverkiezingen. Eva Dansen schreef al eerder over de regioconferentie, waar we hebben gediscussieerd over het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst.

Inmiddels hebben we ook een algemene ledenvergadering gehad over dit onderwerp, en komende zaterdag hebben we ons congres. Dit soort dagen zijn altijd inspirerend, belangrijk en leuk om heen te gaan.
In Gorinchem gaan we natuurlijk, net als bij alle andere verkiezingen, hard aan de slag met de campagne! In veel Nederlandse steden staan de verkiezingsborden nu nog van de Tweede Kamerverkiezingen, daar ben ik altijd wel een beetje jaloers op! In Gorinchem worden de borden de ochtend na de verkiezingen en soms zelfs dezelfde avond nog weggehaald. Dit betekend dus dat de ‘SP-stemmers bedankt’ posters niet veel langer dan een paar uur hangen. In de steden waar de borden nu nog staan kun je natuurlijk ook al lekker vroeg beginnen met posters plakken, net als wij doen met de kleine wildplakborden. Toch vraag ik me bij dit soort dingen ten zeerste af waarom deze gemeente, terwijl wij vrij vaak vragen om ze langer te laten staan, de borden zo ontzettend snel weg haalt.

Naast plakken doen wij natuurlijk in Gorinchem veel meer, binnen en buiten campagnetijd. Ons campagneteam, met een aantal nieuwe actieve leden, draait alweer enige weken en zit weer vol leuke en creatieve ideeën. Voor meer leuke ideeën ben ik de vorige week naar een bijeenkomst geweest in Utrecht waar campagneleiders uit verschillende steden bij elkaar kwamen om te brainstormen en van elkaar te leren. Hier zijn een aantal erg leuke ideeën uitgekomen, waar we in Gorinchem zeker mee aan de slag gaan!
Kortom, ook na de gemeenteraadsverkiezingen zijn we weer volop bezig en actief!

met vriendelijke groet,

Lies