Opmerkelijke advertentie in Stad Gorinchem

2 maart 2010

Opmerkelijke advertentie in Stad Gorinchem

Dat was schrikken vandaag voor meerdere lijsttrekkers en bestuurders in Gorinchem. Een advertentie in de Stad Gorinchem van de Stichting Goed voor Gorcum i.o. (in oprichting) waarin het advies wordt gegeven om op 1 van de huidige 3 oppositiepartijen te gaan stemmen a.s. woensdag 3 maart.

Dat laatste doet ons natuurlijk goed. Achter ieder stemadvies om te komen tot een verandering van beleid daar kunnen wij volledig achter staan. Wij hebben de afgelopen 4 jaar natuurlijk niet anders gedaan. Maar toch moesten ook wij vanmorgen denken aan Amerikaanse toestanden toen we genoemde advertentie doornamen. Een advertentie zullen we maar zeggen " op het randje", want "hard" kan je de advertentie zeker noemen. Misschien zullen sommige met name genoemden zich zeer kwaad hebben gemaakt. Dat kunnen we ons overigens zeer goed voorstellen. Maar als er mensen zijn die vinden dat er over het randje is gegaan dan zullen ze de Stichting Goed voor Gorcum (i.o), mooie naam overigens voor een plaatselijke politieke partij, moeten aanklagen en niet de partijen waarvoor een stemadvies is gegeven.

Wij als SP danken de Stichting in ieder geval voor het uitgebrachte stemadvies. We zullen deze Stichting met belangstelling gaan (want we weten niet wie het is of zijn) volgen.