Weekbrief 5 van de fractie over week 1 tm 7 februari 2010

7 februari 2010

Weekbrief 5 van de fractie over week 1 tm 7 februari 2010

De SP komt naar je toe deze winter!

Afgelopen week zijn we in de Haarwijk onze verkiezingsfolder persoonlijk af wezen geven. Het is toch wel zo leuk om iets waar je trots op bent even zelf te overhandigen. Je hebt meteen de kans om te praten met mensen over dingen die hen bezighouden in hun wijk. Nu is de een wat langer van stof dan de ander, maar het is natuurlijk ook bijzonder om ineens iemand, van een politieke partij, voor je deur te hebben staan die jouw mening over de wijk wil weten. Nu was het voor mij ook de eerste keer, dus dan is het van beide kanten wennen.

We waren met zijn vijven, dus dan kan je behoorlijk wat straten doen op een avond, maar natuurlijk gaat het altijd langzamer dan een folder in de brievenbus duwen. Hoewel we proberen een flink aantal folders af te geven, gaat het ons niet lukken om ze allemaal persoonlijk af te geven. Aankomende week zul je ons ook onze folder zien aanbieden in de binnenstad en in de Lingewijk. Nog een kans om ons te vertellen wat je mist in de politiek van Gorinchem, wat er mis is in de wijk, of juist wat er zo ontzettend goed gaat, want ook dat is belangrijk om te weten. Voor ons een belangrijke manier om te weten te komen wat er in alle wijken speelt, zodat we nu nog beter weten wat Gorinchemmers denken. En nee, we kunnen niet alle problemen oplossen, nu, meteen, in ons eentje. Maar we kunnen wel luisteren, dingen meenemen als ze in de gemeenteraad aan bod komen, advies geven, of er later nog eens op terug komen.
Dus wie weet, misschien wel tot later deze week, of een andere keer in jouw wijk.

Nanine van Dalen