Weekbrief 4 over week 25 tm 31 januari 2010

2 februari 2010

Weekbrief 4 over week 25 tm 31 januari 2010

Kiezen.

Keuzes maken doen we elke dag wel een paar keer. Bij een foutieve keuze zijn soms de gevolgen groot, maar soms ook zo corrigeerbaar.
Toch blijft het lastig om de juiste keuzes steeds te maken.

Deze week moeten de kinderen van groep 8 zwoegen op de citotoets en afgelopen week waren er weer Open Dagen voor deze kinderen op de verschillende schoolgebouwen in de omgeving. Waar kies je dan voor? De Open Dagen worden op de ene school nog spectaculairder ingekleed dan de andere school. Het scheelt niet veel van de gemeenteraadsverkiezingen die eraan komen. Kies je de school omdat het gebouw mooi is, lekker groot of juist veilig klein? Kies je voor een partij die nu de grootste al is of juist een kleine partij? Kies je een school omdat het lesprogramma net iets anders is? Kies je voor een partij met een afwijkend programma? Kies je de school omdat alle vriendjes en vriendinnetjes daar ook op gaan? Kies je een partij waar je altijd al op hebt gestemd? Hoe weet je nu of je de beste school kiest? Hoe weet je nu of je op de juiste partij kiest?

Meestal weet je dat pas als je kind er op zit, dan weet je pas wat de woorden van de school waard zijn en hoe ze omgaan met je kind. Zo werkt het volgens mij ook met de gemeenteraadsverkiezingen.

Mijn zoontje, is één van de kinderen die deze week de citotoets moet gaan maken. Een partij kiezen die bij jou waarden en normen past is een keuze die je zelf moet maken, maar nu rond verkiezingstijd moet je net als al deze leerlingen in groep 8, een moeilijke toets doorstaan. Want weet jij het nog? Waar hebben de partijen de afgelopen vier jaar nu echt voor gestaan? Deze toets is een toets waarbij je je geheugen je niet in de steek mag laten. Pas als je deze toets goed hebt doorstaan, kan je een keuze maken voor welke partij je wilt gaan...de komende tijd tot 3 maart zullen er genoeg "Open Dagen" komen om te onderzoeken welke partij je stem verdiend. De SP is er in ieder geval de donderdagavonden en de zaterdagen wel ergens in Gorinchem te vinden en helpen met je geheugen doen wij ook graag, hoewel... als je een regelmatige lezer bent van deze site dan kan de toets niet moeilijk zijn en zal je zeker weten de juiste keuze maken!

Hebben we het toch iets makkelijker dan alle leerlingen in groep 8....

Met vriendelijke groet,

Natali Martens