Je kunt ook niets meer schrijven zonder reactie + update.

16 februari 2010

Je kunt ook niets meer schrijven zonder reactie + update.

De "inkt" op deze site is nog maar net droog of het Algemeen Dagblad Rivierenland laat mw. Hania al reageren op mijn artikel op deze site van zondag waarin ik stel dat mw. Hania niet mee zal doen aan het lijsttrekkersdebat op 1 maart a.s. in de Nieuwe Doelen.

Ze doet wel mee. Van harte welkom, zat ik er toch helemaal naast, ondanks dat burgemeester onze site net zo betrouwbaar vindt als de site van de gemeente Gorinchem. Vreemd dat we er naast zaten? Nee, want vier jaar geleden deed mw. Hania ook niet mee maar zal ze wel in de zaal, en dat feit klopte. Dus het gerucht zou best waar geweest kunnen zijn. Maar gelukkig bent u er en kunnen we door uw reactie al snel dit gerucht naar het rijk der fabelen verwijzen. Fijn dat u zo snel reageert. Een "minpuntje" voor onze site.

Want juist iedere lijsttrekker is welkom, zeker namens de SP. Een SP die door Stadsbelang wordt uitgesloten van een coalitie als u deelneemt aan die coalitie, en dat omdat wij vragen hebben gesteld aan Gedeputeerde Staten. Ik ben benieuwd wat uw reactie is op het stellen van vragen van het CDA aan de minister . Want is het niet onze taak om kritisch en onderzoekend te zijn? U schrijft in uw verkiezingsprogramma 2006-2010 dat u ook tal van eisen hebt op het gebied van communicatie en inspraak.

Maar goed, wij sluiten niemand- en niets uit, dus mogelijk dat u ook nog meedoet aan het debat a.s. woensdagavond in het Huis van Breugel tijdens de bijeenkomst van het IKG. Daarin hebben wij zwart op wit van de organisatie vernomen dat alle lijsttrekkers mee doen + een vreemde, niet op de kieslijst staande vertegenwoordiger van Stadsbelang, namelijk wethouder Biemans. Ook daar hopen we u te verwelkomen, niet in het publiek (volgens ons is het besloten ledenbijeenkomst van het IKG ) maar op het podium.

Gelukkig neemt u dus op 1 maart de handschoen wel op, u gaat uw klauwen zelfs uitslaan lees ik in het AD. U gaat dus in actie komen. We zullen u overigens niet veel kunnen vragen, want zoveel heeft u zich niet laten horen. Wel zullen we u vragen stellen over het breken van beloften. Want in uw verkiezingsprogramma bladzijde 6 2006-2010 staat toch echt dat u voor een stad als Gorinchem drie wethouders voldoende vindt. En dan direct na de verkiezingen komt u toch met uw vierde wethouder. Die overigens tijdens de rit om voor ons nog steeds onbekende redenen vertrok met wachtgeld. En na dit vertrek verbreekt u voor de 2e maal uw verkiezingsbelofte. U komt toch weer met een nieuwe vierde wethouder.
.

Meer verklap ik nu niet.

Met vriendelijke en collegiale groet,

Piet van Andel

Update: we ontvingen van de Kamer van Koophandel bericht dat wethouder Biemans zich als spreker op de IKG bijeenkomst heeft teruggetrokken. Hij kan heeft aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn. Of- en wie er nu namens Stadsbelang aanwezig zal zijn kon de KvK niet zeggen.