Weekbrief 3 van de fractie over week 18 tm 24 januari 2010

26 januari 2010

Weekbrief 3 van de fractie over week 18 tm 24 januari 2010

Laat ik me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Gerhard Goené. Al 2 jaar algemeen bestuurslid, en sinds een half jaartje officieel fractieassistent van de Gorinchemse SP Fractie.
En op 3 maart verkiesbaar voor de raad.

De afgelopen week hebben we Nederland weer op zijn best kunnen zien. Er werd door de Nederlanders een bedrag van ruim 83 miljoen euro opgehaald. Premier Balkenende roemde nog de saamhorigheid en solidariteit van de Nederlandse bevolking. Laten we hopen dat dit in het komende jaar ook in het beleid van dit kabinet terug te zien zal zijn.

Het is weer campagnetijd en dus voor iedereen in de gemeentelijke politiek een drukke tijd. Nu is het algemeen bekend dat de SP het hele jaar door campagne voert maar nu doen ook wij er een schepje bovenop. Uiteraard zien we elke week een vers tomaatje op de wildplakborden hangen,

We kunnen we niet wachten tot de grote verkiezingsborden worden neergezet (Waar blijven ze?), en worden er folder teams ingedeeld om onze ideeën nog meer aan de man/vrouw te brengen dan we al deden. Plus dat we uitkijken naar de debatten die er aan zitten te komen. De agenda van onze fractie voorzitter Eva Dansen begint een beetje uit zijn voegen te barsten.
En dan heeft ze het raadswerk er ook nog bij. En ook in de raadszaal is de campagne al begonnen, dat is daar ook steeds meer voelbaar. Kortom het wordt alleen maar leuker de komende tijd. Ik verwacht in de komende tijd nog een aantal scherpe debatten.

Wat ook nog op de agenda staat is het partij congres waar Eva Dansen, Nanine van Dalen, Lies van Aelst en ondergetekende heen mogen. Dit is altijd erg leuk om naartoe te gaan. Plaats van handeling is deze keer de nieuwe Luxor in Rotterdam. Dit is de officiële aftrap van landelijk voor de campagne van de gemeenteraadsverkiezingen. De Ik. Jij. Wij campagne. Dus na dit congres zult u ook steeds meer in de media gaan horen van ons. En uiteraard op straat en in de raadszaal.

Wij gaan er alles aan doen om ook in de nieuwe raadsperiode met een grote fractie uw belangen te behartigen.
Kunnen we op uw steun rekenen?

Gerhard Goene

Vriendelijke groet,