Stemexamen doen?

30 januari 2010

Stemexamen doen?

Uiteraard verschijnen er rondom de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart diverse leuke en interessante sites in de lucht. Sites die in korte tijd een groot aantal bezoekers trekken. Ook nu dus weer. Deze sites zijn verzameld op deze site .

Examen

Een aanrader is naar onze mening stemexamen.nl, een site waarbij je aan de hand van een beperkt aantal vragen een overzicht krijgt van de gang van zaken in je gemeente. Helaas bestaat er (nog) geen stemwijzer voor de gemeente Gorinchem. Dat is jammer. De SP heeft overwogen om in Gorinchem een dergelijk fenomeen op te zetten. Het bleek echter voor ons een te grote en te ingewikkelde "computerklus" te zijn, mogelijk een leuk project voor over 4 jaar. Niet alleen de grote Nederlandse plaatsen hebben een eigen stemwijzer. Zeer opmerkelijk is het feit dat vanaf 5 februari de stemwijzer die betrekking heeft op de gemeenteraadsverkiezingen in Werkendam in de lucht is.

Ook een aardige is de site volgdeverkiezingen.nl, ook oproepbaar via de beginpagina van deze site.