De SP als nagel aan de doodskist?

27 januari 2010

De SP als nagel aan de doodskist?

Ik ben net bijgekomen van verbazing over het interview met de lijsttrekker van Stadsbelang in de Gorcumse Courant. Het is grappig dat deze lijsttrekker in dit interview het alleen maar heeft over hoe 'walgelijk' de SP is. Zij willen daarom en omdat wij niet aanwezig waren bij de nieuwjaarsreceptie geen coalitie met de SP.

Het is maar gelukkig dat mevrouw Hania zoveel te foeteren heeft over de SP, een halve bladzijde vullen met de ideeen van Stadsbelang was waarschijnlijk niet gelukt. De interviewer doet na al het gemopper op de SP en de rest van de oppositie nog wat moeite om haar terug te brengen bij haar verkiezingsprogramma maar moet dan constateren dat Stadsbelang door wil met het bestaande beleid. Dat is snel vertaald: Er staat niets nieuws in!

Mevrouw Hania haalt Jan Marijnissen nog even aan, ja het interview is SP en nog meer SP, dat je in de eerste vier jaar in de gemeenterad nog veel moet leren. Dat is ook zo maar de SPers zijn snelle leerlingen. Zij vindt dat wij eerst de kat uit de boom hadden moeten kijken, maar het voorbeeld van Stadsbelang volgen ( de woordvoerder van de PvdA die zegt: " ik spreek ook namens Stadsbelang") is niets voor ons, in tegenstelling tot die fractie heeft de SP fractie wel een mening.

Genoeg gelachen, nu weer even serieus. Wij vinden dat de ijsbaan, het jazzfestival en de zomerfeesten niet genoeg zijn. Wij vinden dat ook de zorg op een goed niveau gehandhaaft moet worden en dat het wel degelijk nut heeft goed beleid te maken ook in slechte tijden. Het lijkt ons een heel slecht idee om, zoals mevrouw Hania voorstelt pas plannen te gaan maken als het beter gaat met de economie.

Waarom wij vinden dat deze coalitie vervangen moet worden wordt met dit interview weer geillustreerd. Laat het maar aan de coalitieleden over om zelf nieuwe nagels aan hun doodskist te maken.

met vriendelijke groet,
Eva Dansen