De Giessenlandse PvdA

20 december 2009

De Giessenlandse PvdA

Evenals vorig jaar stellen we u voor aan de Prikkel. Het Giessenlandse PvdA verenigingsblad. In het decembernummer wordt onder andere commentaar gegeven op de Gorcumse coalitie. Op de coalitie omdat de Giessenlanders natuurlijk wat minder gemakkelijk prikken kunnen uitdelen aan de Gorcumse oppositie.

Het blad De Prikkel begint overigens met zelfoverschatting.

Ze, de Giessenlanders schrijven namelijk " U heeft ‘m weer in handen: de kerstprikkel, hèt politieke medium van de Alblasserwaard". Want het politieke medium in de Alblasserwaard, naast de plaatselijke bladen en het AD Riverenland (wij zijn bescheiden), is natuurlijk deze SP site, want voorzover ons bekend wordt "de Prikkel" nog steeds niet overgenomen door de landelijke bladen en de SP site meer dan regelmatig.

Maar goed deze prikkel prikt echt wel bij ons als Gorcummers. Al was het alleen maar opmerkelijk omdat de Giessenlanders soms lijken te beschikken over meer realiteitszin dan de Gorcummers in geval van bezuinigingen e.d. Ook moeten we concluderen dat ze ons woord "Wij" ook gebruiken in hun Prikkel. Het woord WIJ dat ook in de slogan van de SP " JIJ IK WIJ " voor de komende gemeenteraadsverkiezingen zal domineren.
.
Ook opmerkelijk is het feit dat de Giessenlandse PvdA nog een andere strijdkreet heeft overgenomen lees ik in de Prikkel " onze politiek blijft duidelijk: we zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen" . Is dat niet de kreet van wijlen Pim Fortuyn ??
En nu deze kreet namens de PvdA? Klopt natuurlijk niet helemaal. Zie onze opmerking over " 65 blijft 65"

Wij als SP geven natuurlijk niet alle opmerkingen weg, dat laten we evenals vorig jaar over aan de Gorcumse politiek, dus aan alle Gorcumse politici die onze site nooit inzien (zeggen ze, maar als er iets over hun wordt geschreven reageren ze meestal wel). Gorcummers lees nu ook eens de kijk van anderen op de samenwerking met Gorinchem en hun visie op b.v. Gorinchem Noord. Lees ook eens het artikel van Berend Buddingh over de zelfstandigheid die Giessenlanden voor ogen heeft. Het doorklinken van de mening van anderen in uw eigen mening geeft deze eigen mening glans dames en heren.

Wij als SP reageren ook niet op alle artikelen aangezien we in Gorinchem te maken hebben met een Gorcumse PvdA en niet met de Giessenlanders. Maar dames en heren uit Giessenlanden, wij danken u voor uw Prikkel (met hoofdletter).

Wij als SP zijn met u u van mening dat we als Gorinchem niet niet alleen op de wereld zijn. " Ja, zeker hier denken de collegeleden nog wel eens dat Gorinchem het middelpunt van de wereld is". Realiteitszin ontbreekt soms in Gorinchem, dat zijn we met u eens.

Overigens PvdA'ers. Wij handhaven onze kreet "65 blijft 65 jammer dat u uw verkiezingsbelofte niet nakomt. Kijk maar eens in het verkiezingsprogramma van de PvdA. Klik hier en ga naar pagina 43 van de 121.

Maar ondanks dat wenst de SP afdeling Gorinchem de PvdA afdeling in Giessenlanden een goedë en linkse gemeenteraadsuitslag op 3 maart 2010 toe.