Avelingen Groep, geen zorgen.

10 december 2009

Avelingen Groep, geen zorgen.

Het is eigenlijk om je voor te schamen.De lage opkomst van de raadsleden. Gisteravond was dat het geval bij de jaarlijkse presentatie van de sociale werkvoorziening Avelingen Groep. Er waren 117 raadsleden uitgenodigd , namelijk alle raadsleden van alle 7 deelnemende gemeenten aan de Gemeenschappelijk Regeling.

Uit Gorinchem 23 raadsleden, Giessenlanden 15 raadsleden, Zederik 15 raadsleden, Hardinxveld 17 raadsleden, Lingewaal 15 raadsleden, Leerdam 19 raadsleden, Liesveld 13 raadsleden. Dus veel genodigden, maar slechts een stuk of 15 geinteresseerde raadsleden.
Ik vind dat jammer. Ik begrijp best dat niet ieder raadslid aanwezig kan zijn, maar een dergelijk aantal raadsleden is toch wel heel erg weinig.

De presentatie van het management van de Avelingen Groep gaf duidelijkheid over de mogelijkheden en onmogelijkheden van de Avelingen Groep in deze economisch moeilijke tijd. Het eerste halfjaar van 2009 is voor de Avelingen Groep minder goed verlopen, er moest zelfs een beroep worden gedaan op een gedeelte van de algemene reserve. In het 2e halfjaar is er een behoorlijke groei ingezet die naar verwachting van het management ook in 2010 doorzet.

Voor de werknemers die werken onder de vlag van de Avelingen Groep is nu gelukkig geen vuiltje meer aan de lucht.
Er blijft werk, op het traditionele werk mogelijk wel tegen lagere marges, en er komt nieuw werk bij b.v. in de groen- en in de re-integratie poot.
En dat moet de raadsleden van de deelnemende gemeenten toch goed doen. De sociale werkvoorziening heeft tenslotte een zeer belangrijke taak, en dan is het prettig als we als raadsleden niet elke keer moeten kijken of ze hun doelen wel halen, ze gaan gewoon hun eigen gang, er komen weinig klachten en ze rapporteren duidelijk en goed.

Lees ook eens het jaarverslag .

Prima werk door alle medewerkers en leidinggevenden. Een zorg minder.

Piet van Andel
gemeenteraadslid