Eva Dansen lijsttrekker SP gemeenteraadsverkiezingen 3 maart 2010

25 november 2009

Eva Dansen lijsttrekker SP gemeenteraadsverkiezingen 3 maart 2010

Vandaag is onderstaand persbericht door de SP afdeling Gorinchem verzonden over de gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart 2010.
Eva Dansen
Foto: Photo-Graffiti Gorinchem

Gorinchem. 25 november 2009

Eva Dansen is voor de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart 2010 lijstrekker van de SP in Gorinchem. Dat bepaalde de algemene ledenvergadering van de SP op 24 november 2009. Tevens werd zowel de kandidatenlijst als het verkiezingsprogramma vastgesteld.
Eva Dansen (1957) maakt al sinds de verkiezingen van 2006 deel uit van de gemeenteraadsfractie van de SP. Zij werd in 2007 fractievoorzitter nadat Gerard Broekman een stapje terugzette .

Alle huidige gemeenteraadsleden staan weer op de kandidatenlijst. Broekman op plaats 11 als ‘lijstduwer’ zoals hij zelf aangegeven heeft. Natali Martens op plaats 3 en Piet van Andel op plaats 6.
Van Andel heeft aangegeven dat hij de SP een warm hart bilijft toedragen en activiteiten voor de SP zal blijven ontplooien. Hij neemt dan ook geen afscheid maar heeft aangegeven rustiger aan te willen doen.

De SP kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen in Gorinchem:
1.Eva Dansen.
2.Nanine van Dalen .
3.Natali Martens
4.Gerhard Goene.
5.Lucine Blankert.
6.Piet van Andel.
7.Eyup Gungor.
8.Gerard de Pender.
9.Theo Voorspuij
10.Lies van Aelst.
11.Gerard Broekman
12.Ton Pellikaan
13.Letitia Blanker
14.Jose van der Wee
15.Marco Regosa

Allen staan zij voor 100% achter het verkiezingsprogramma. In het verkiezingsprogramma is, naast vele andere punten, ook het punt bouwen van nieuwe betaalbare koop- en huurwoningen opgenomen.

Dansen: “ in 2006 wilde het huidige college van B&W alleen maar woningen bouwen in de dure sector, daar was vraag naar aldus het college van B&W. Die woningen moesten we bouwen en dan zou alles wel goedkomen doordat er doorstroming zou ontstaan. Gelukkig zijn wij niet verantwoordelijk voor de huidige slechte situatie, want wij wilden in 2006 niet plaatsnemen in een coalitie die dit tot speerpunt benoemde. We zien nu wat er van dit woonplan terecht is gekomen. Lange wachtlijsten voor normale huur- en koopwoningen en onverkochte dure koopwoningen. Hierdoor is de gemeente in de financiele problemen gekomen en moet er nu dus worden bezuinigd. Wij vinden dat er nog genoeg kan worden bezuinigd op het stadhuis en dat de burgers niet de dupe mogen worden van dit in onze ogen verkeerde beleid”.

Het verkiezingsprogramma wordt zeer binnenkort evenals de fotolijst met alle kandidaten gepresenteerd op de veelbezochte site gorinchem.sp.nl