Sinterklaas (niet meer) in Gorinchem ?

28 oktober 2009

Sinterklaas (niet meer) in Gorinchem ?

Gisteravond werd de gemeenteraad van Gorinchem ingelicht over de stand van zaken m.b.t. de intocht van Sinterklaas in Gorinchem. De winkeliersvereniging van Gorinchem heeft dit jaar al meerdere malen aan de gemeente Gorinchem laten weten dat de subsidie voor de intocht die wordt verstrekt door de gemeente ontoereikend is. De intocht kost rond de 7000 euro. En of de gemeente maar even wil schokken. Als ze dat niet doen zou Sint Gorinchem wel eens voorbij kunnen varen…..

De gemeente Gorinchem heeft besloten om nu met het mes op de keel geld beschikbaar te stellen. Maar voor 2010 alles opnieuw te bezien.
Overigens is zaterdag 14 november de intochtdag, vanaf ca. 10.00 tot 14.00 uur.

Naar de mening van de SP fractie zouden de grote “verdieners” aan het Sinterklaasfeest, de middenstand van Gorinchem, ook de grootste bijdrage moeten betalen. Dat is nu dus niet zo. Naar de mening van de SP een verkeerde zaak. In 2010 zou het grootste gedeelte van de kosten die gemaakt worden t.b.v. de intocht van Sinterklaas dan ook moeten worden betaald door de middenstand. Zo niet dan zou de Sint mogelijk Gorinchem wel eens links kunnen laten liggen. De gemeente Gorinchem mag zich niet laten dwingen / chanteren.
Zo nodig organiseert de gemeente Gorinchem e.e.a. zelfstandig zonder de winkeliers die dan ook geen of weinig inbreng in het programma hebben.